Παράλειψη διαθέσιμα μαθήματα

Διαθέσιμα Μαθήματα

Αυτογνωσία & Προσωπική Ανάπτυξη
Εάν αυτή την άνοιξη θέλετε να κάνετε μια βουτιά στον εσωτερικό σας κόσμο, ν' αποκτήσετε αυτογνωσία και να βελτιώσετε τη ζωή σας, το γράψιμο μπορεί να γίνει ο καλύτερος σύμμαχός σας!

Κάνει για μένα;

Αν θέλεις:
-Ν' αποκτήσεις μεγαλύτερη αυτογνωσία κι εσωτερική σοφία
-Να μάθεις να εκφράζεσαι ελεύθερα χωρίς το φόβο της κριτικής
-Να  μάθεις νέες τεχνικές γραφής
-Να μοιραστείς με άλλους το πάθος σου για το γράψιμο
-Ν' ασχοληθείς με μια δημιουργική, ευχάριστη και γεμάτη νόημα δραστηριότητα

Τότε αυτό το εργαστήριο είναι για σένα.

Μέσα στις έξι εβδομάδες του εργαστηρίου, θα δουλευτούν συστηματικά και σε βάθος θέματα αυτογνωσίας.

Τι να μην περιμένεις: το συγκεκριμένο εργαστήριο δε μπορεί να έχει θεραπευτικά αποτελέσματα, ούτε ν' αντικαταστήσει θεραπευτικές συνεδρίες ή την επίσκεψη σε ψυχολόγο.

Τι είναι η εκφραστική γραφή  - Πώς δουλεύει;

Η Εκφραστική Γραφή περιλαμβάνει συγκεκριμένες τεχνικές και μεθόδους με τις οποίες μπορεί ο καθένας να εκφραστεί ελεύθερα μέσω του γραπτού λόγου και να διοχετεύσει τα συναισθήματά του στο χαρτί χωρίς το φόβο της κριτικής, του σωστού ή λάθους. Είναι ιδιαίτερα επιτυχημένος τρόπος έκφρασης  και χρησιμοποιείται πολύ στο εξωτερικό (ΗΠΑ και Ευρώπη) για τη βελτίωση της ψυχικής και σωματικής υγείας. Από τα μεγαλύτερα προτερήματα αυτής της μεθόδου είναι ότι είναι πολύ οικονομική, καθώς απ' τη στιγμή που θα μάθει κανείς τις ασκήσεις και τεχνικές, στη συνέχεια θα μπορεί να τις εφαρμόζει μόνος του. Μ' ένα χαρτί και μολύβι ή έναν υπολογιστή θα έχει για πάντα μαζί του τον πιο αξιόπιστο σύμβουλο, τον εαυτό του.



 

Τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα και η αποφυγή τους αποτελούν -εκτός από συμφωνία ανάμεσα στο Θεό και τους πιστούς Χριστιανούς-  τροφή για σκέψη και αφορμή για καλλιτεχνική δημιουργία, καθώς πλήθος λογοτεχνικών και κινηματογραφικών έργων έχουν εμπνευστεί από αυτά.

Η σχέση μας με τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα (απο)καλύπτει πολλές πληροφορίες για τον τρόπο με τον οποίο τοποθετούμαστε απέναντι στην καθημερινότητα κι εγγραφόμαστε μέσα στο πλαίσιο του πολιτισμού.

Μαζί θα διερευνήσουμε τι είναι αυτό που μας κάνει ευάλωτους, επιρρεπείς σε «αμαρτήματα» που ίσως μας εμποδίζουν να νιώθουμε γαλήνιοι, ικανοποιημένοι και πλήρεις. Θα διερευνήσουμε με ποιο τρόπο οι κυρίαρχες αντιλήψεις και οι ίδιες μας οι σκέψεις μας περιορίζουν και θα επιδιώξουμε με τη βοήθεια και των άλλων μελών της ομάδας να επιλέξουμε τη νοοτροπία και τη στάση ζωής που μας εξυπηρετεί περισσότερο.

Μέσα από τα δίπολα που προκύπτουν από αυτά τα «αμαρτήματα» θα επιχειρήσουμε την κατανόηση των παρακάτω εννοιών και συμπεριφορών:

  • Διατροφή (βουλιμία- ανορεξία)
  • Σεξουαλική ορμή (πολυγαμικότητα, διαστροφή, ανηδονία)
  • Φθόνος (με όρους αυτοεκτίμησης)
  • Έπαρση (με όρους ναρκισσισμού)
  • Ακηδία (ψηλαφίζοντας τα αίτια της οκνηρίας αλλά και της εργασιομανίας)
  • Οργή (εξετάζοντας τη βία και την επιθετικότητα)
  • Απληστία (με όρους αντικειμενότροπων σχέσεων)

Κομβικό σημείο αναζήτησης σε αυτή μας τη συνάντηση αποτελεί  φυσικά και η έννοια της ενοχής καθώς αυτές οι απαγορεύσεις αφορούν σε μεγάλο μέρος της καθημερινής ζωής και σε πολλές περιπτώσεις η ενοχή ευθύνεται για τις ψυχικές συγκρούσεις.

Τι σημαίνει να είσαι γονέας, παιδί, αδερφός, αδερφή; Ποιά η αξία των πρώτων ρόλων της ζωής μας; Πώς μας επηρεάζουν; Πώς μπορούμε να λειτουργήσουμε πιο ελεύθερα μέσα σε αυτούς τους ρόλους;

Ο William Shakespeare έγραφε: «Όλος ο κόσμος είναι μια θεατρική σκηνή και όλοι οι άνθρωποι, άντρες και γυναίκες, ηθοποιοί που κάνουν εισόδους και εξόδους από τη σκηνή και παίζουν όχι έναν, αλλά πολλούς ρόλους κατά τη διάρκεια των επτά εποχών τους».

Έχετε σκεφτεί πόσους ρόλους αναλαμβάνουμε στη ζωή μας; Είμαστε ο γιος, η κόρη, ο αδερφός, η αδερφή, ο πατέρας, η μητέρα κάποιου. Ταυτόχρονα είμαστε μαθητές, επιχειρηματίες, φίλοι, αθλητές, ταξιδευτές, καλλιτέχνες, μέντορες, σύζυγοι, συνάδελφοι, εραστές... αλλά στο δικό μας εργαστήριο θ' ασχοληθούμε -κυρίως- με τους  ρόλους που μας καθορίζουν και αποτελούν τη βάση πάνω στην οποία συγκροτούμε τη σχέση μας με τον κόσμο και τους άλλους ανθρώπους.

Στις έξι εβδομάδες που θα διαρκέσει το εργαστήριο θα εξετάσουμε το ρόλο του πατέρα, της μητέρας και των αδερφών. Χρησιμοποιώντας παραδείγματα από δημοφιλείς ταινίες και γνωστά έργα της λογοτεχνίας, θα κάνουμε μια προσπάθεια να κατανοήσουμε την πολυπλοκότητα και τη σημασία αυτών των ρόλων για εμάς τους ίδιους, αλλά και τους σημαντικούς ανθρώπους που απαρτίζουν την οικογένειά μας.

Το εργαστήριο θα προσεγγίσει μερικά από τα εξής ερωτήματα:

  • Ποιος είμαι ανάλογα με το ρόλο που κάθε φορά παίζω;
  • Ποια η σημασία του πατρικού ρόλου και ποια η σχέση του πατέρα με το γιο και την κόρη του;
  • Μάνα, μητέρα, μαμά. Η σημασία της πρώτης μας αγάπης και οι τρόποι με τους οποίους επηρεάζει τη μετέπειτα ζωή μας
  • Υπάρχει αδερφική αντιζηλία και αν ναι, μέχρι πού μπορεί να φτάσει; Έχει σημασία η σειρά γέννησης σε μια οικογένεια;
  • Είμαι έτοιμος να γίνω γονέας;

Ελάτε να γνωρίσουμε λίγο καλύτερα τους εαυτούς μας, μέσα από τους ρόλους του πατέρα, της μητέρας και των αδερφών και να επιστρέψουμε έστω και για λίγο στην πατρίδα των παιδικών μας χρόνων.

  Ο William Shakespeare έγραφε: «Όλος ο κόσμος είναι μια θεατρική σκηνή και όλοι οι άνθρωποι, άντρες και γυναίκες, ηθοποιοί που κάνουν εισόδους και εξόδους από τη σκηνή και παίζουν όχι έναν, αλλά πολλούς ρόλους κατά τη διάρκεια των επτά εποχών τους».

Έχετε σκεφτεί πόσους ρόλους αναλαμβάνουμε στη ζωή μας; Είμαστε ο γιος, η κόρη, ο αδερφός, η αδερφή, ο πατέρας, η μητέρα κάποιου. Ταυτόχρονα είμαστε μαθητές, επιχειρηματίες, φίλοι, αθλητές, ταξιδευτές, καλλιτέχνες, μέντορες, σύζυγοι, συνάδελφοι, εραστές...

Στον ονειρικό χώρο που δημιουργεί η έμπνευση των καλλιτεχνών, λογοτεχνών και κινηματογραφιστών, χρησιμοποιούμε την ψυχαναλυτική θεωρία για να σκιαγραφήσουμε τον τρόπο με τον οποίο ορίζονται και μας καθορίζουν οι  σχέσεις με την οικογένεια, τους φίλους, τους συνεργάτες και τους συντρόφους μας.

Η τέχνη αποτελεί έναν καμβά μέσα στον οποίο το τοπίο ή και τα πορτρέτα παίρνουν τη μορφή της ερμηνείας που τους δίνουμε εμείς. Με αφορμή αγαπημένες ταινίες και βιβλία, θέτουμε στον εαυτό μας, αλλά και ο ένας στον άλλο, ερωτήματα σχετικά με:

  • Πώς μπορούμε να κάνουμε πιο ουσιαστικές και αληθινές σχέσεις;
  • Υπάρχει κάποια σχέση ανάμεσα στον τρόπο που μας αγάπησαν και σε εκείνον που αγαπάμε;
  • Ποιο ρόλο παίζουν στη ζωή μας οι σχέσεις που έχουμε με την οικογένειά μας;
  • Ποιο ρόλο επιλέγουμε να παίζουμε στις φιλικές, επαγγελματικές  και ερωτικές μας σχέσεις;

Το εργαστήρι  «Οι ρόλοι της ζωής μας - Μέρος ΙΙ: Βελτιώνουμε τις σχέσεις μας», θα διαρκέσει τέσσερις εβδομάδες και θα εστιάσει στους ερωτικούς, επαγγελματικούς και φιλικούς ρόλους της ζωής μας. Είναι εξ' αποστάσεως και μπορείτε να συμμετέχετε οπουδήποτε κι αν βρίσκεστε, οποιαδήποτε ώρα ή μέρα της εβδομάδας.

Ο William Shakespeare έγραφε: «Όλος ο κόσμος είναι μια θεατρική σκηνή και όλοι οι άνθρωποι, άντρες και γυναίκες, ηθοποιοί που κάνουν εισόδους και εξόδους από τη σκηνή και παίζουν όχι έναν, αλλά πολλούς ρόλους κατά τη διάρκεια των επτά εποχών τους».

Έχετε σκεφτεί πόσους ρόλους αναλαμβάνουμε στη ζωή μας; Είμαστε ο γιος, η κόρη, ο αδερφός, η αδερφή, ο πατέρας, η μητέρα κάποιου. Ταυτόχρονα είμαστε μαθητές, επιχειρηματίες, φίλοι, αθλητές, ταξιδευτές, καλλιτέχνες, μέντορες, σύζυγοι, συνάδελφοι, εραστές...

Στον ονειρικό χώρο που δημιουργεί η έμπνευση των καλλιτεχνών, λογοτεχνών και κινηματογραφιστών, χρησιμοποιούμε την ψυχαναλυτική θεωρία για να σκιαγραφήσουμε τον τρόπο με τον οποίο ορίζονται και μας καθορίζουν οι  σχέσεις με την οικογένεια, τους φίλους, τους συνεργάτες και τους συντρόφους μας.

Η τέχνη αποτελεί έναν καμβά μέσα στον οποίο το τοπίο ή και τα πορτρέτα παίρνουν τη μορφή της ερμηνείας που τους δίνουμε εμείς. Με αφορμή αγαπημένες ταινίες και βιβλία, θέτουμε στον εαυτό μας, αλλά και ο ένας στον άλλο, ερωτήματα σχετικά με:

  • Πώς μπορούμε να κάνουμε πιο ουσιαστικές και αληθινές σχέσεις;
  • Υπάρχει κάποια σχέση ανάμεσα στον τρόπο που μας αγάπησαν και σε εκείνον που αγαπάμε;
  • Ποιο ρόλο παίζουν στη ζωή μας οι σχέσεις που έχουμε με την οικογένειά μας;
  • Ποιο ρόλο επιλέγουμε να παίζουμε στις φιλικές, επαγγελματικές  και ερωτικές μας σχέσεις;

Το εργαστήρι  «Οι ρόλοι της ζωής μας - Μέρος ΙΙ: Βελτιώνουμε τις σχέσεις μας», θα διαρκέσει τέσσερις εβδομάδες και θα εστιάσει στους ερωτικούς, επαγγελματικούς και φιλικούς ρόλους της ζωής μας. Είναι εξ' αποστάσεως και μπορείτε να συμμετέχετε οπουδήποτε κι αν βρίσκεστε, οποιαδήποτε ώρα ή μέρα της εβδομάδας.


Να αγαπάς σημαίνει να υποφέρεις. Για να το αποφύγεις, ο ένας από τους δύο θα πρέπει να μην αγαπά, αλλά τότε ο άλλος θα υποφέρει από έλλειψη αγάπης. Άρα, το να αγαπάς σημαίνει να υποφέρεις και το να μην αγαπάς σημαίνει να υποφέρεις. (...)

Γούντυ Άλεν

 

Τι μπορούμε να μάθουμε από τις ταινίες για την αγάπη;

Καθώς ο έρωτας έχει αποτελέσει πολλές φορές κεντρική πηγή έμπνευσης σεναριογράφων και σκηνοθετών, μέσα από ταινίες ή αποσπάσματά τους θα εξερευνήσουμε ερωτικές σχέσεις όλων των ειδών: ευτυχισμένες, απροσδόκητες, απαγορευμένες ή απωθημένες. Ακόμη, θα σταθούμε δίπλα σε κινηματογραφικούς ήρωες που ψάχνουν να βρουν την αγάπη και θα σκεφτούμε πώς μοιάζουμε και πώς διαφέρουμε από εκείνους στην αναζήτησή μας.

Από το Γούντυ Άλεν και τα υπαρξιακά του αδιέξοδα -που παραδόξως αποδεικνύονται γόνιμα- μέχρι τα διλήμματα του "Amour”, τη διαφορετική "Ζωή της Αντέλ”, το φτερωτό έρωτα του Wim Wenders ως το παρελθόν που κυνηγά το ζευγάρι στο "45 Υears”, τη μοναξιά του "Buffalo 66”, αλλά και τις  "βαμπιρικές” σχέσεις από το "Μόνο εραστές που μένουν ζωντανοί” και τις "Τρελές Αγάπες” (Betty Blue), κάθε φιλμ αφήνει τη δική του εντύπωση για το τι είναι ο έρωτας κι εμείς ως θεατές μαθαίνουμε κάτι για τον εαυτό μας.

Στόχοι του εργαστηρίου είναι να:

Ανακαλύψεις τρόπους για να βελτιώσεις τις ερωτικές σχέσεις σου

Εξερευνήσεις το πώς και γιατί επιλέγεις συντρόφους

Αναγνωρίσεις κομμάτια του εαυτού σου μέσα από τους ήρωες του κινηματογράφου

Αποκτήσεις αυτογνωσία με διασκεδαστικό τρόπο

Μοιραστείς με άλλους ή ν' ανακαλύψεις το πάθος σου για ταινίες

Τι χρειάζεται να ξέρω για να συμμετέχω online;

Το εργαστήριο πραγματοποιείται μέσω ειδικής πλατφόρμας e-learning και δεν απαιτούνται εξειδικευμένες γνώσεις, θα υπάρχει ακριβής καθοδήγηση. Η πλατφόρμα θα είναι ανοιχτή καθ' όλη τη διάρκεια της εβδομάδας και όλες οι «συζητήσεις» και ασκήσεις θα γίνονται γραπτώς. Δεν χρειάζεται παρακολούθηση συγκεκριμένη μέρα ή ώρα και μπορεί να συμμετέχει κανείς απ' όπου κι αν βρίσκεται.

 Τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα και η αποφυγή τους αποτελούν -εκτός από συμφωνία ανάμεσα στο Θεό και τους πιστούς Χριστιανούς-  τροφή για σκέψη και αφορμή για καλλιτεχνική δημιουργία, καθώς πλήθος λογοτεχνικών και κινηματογραφικών έργων έχουν εμπνευστεί από αυτά. 

Η σχέση μας με τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα (απο)καλύπτει πολλές πληροφορίες για τον τρόπο με τον οποίο τοποθετούμαστε απέναντι στην καθημερινότητα κι εγγραφόμαστε μέσα στο πλαίσιο του πολιτισμού.

Σε αυτό το διαδικτυακό εργαστήριο θα επεξεργαστούμε τις έννοιες της λαιμαργίας, της οργής, της  αλαζονείας, της οκνηρίας, του φθόνου, της λαγνείας  και της απληστίας μέσα από τις σπουδές πολιτισμού και κυρίως μέσα από τo πρίσμα της ψυχαναλυτικής θεωρίας. 

Μέσα από τα δίπολα που προκύπτουν από τα παραπάνω «αμαρτήματα» θα επιχειρήσουμε την κατανόηση των παρακάτω εννοιών και συμπεριφορών:

·         -Διατροφή (βουλιμία- ανορεξία)

·         -Σεξουαλική ορμή  (πολυγαμικότητα, διαστροφή, ανηδονία)

·         -Φθόνος (με όρους αυτοεκτίμησης)

·         -Έπαρση  (με όρους ναρκισσισμού)

·         -Ακηδία (ψηλαφίζοντας τα αίτια της οκνηρίας αλλά και της εργασιομανίας)

·-Οργή(εξετάζοντας τη βία και την επιθετικότητα)

·         -Απληστία (με όρους αντικειμενότροπων σχέσεων)

Κομβικό σημείο αναζήτησης σε αυτή μας τη συνάντηση αποτελεί  φυσικά και η έννοια της ενοχής καθώς αυτές οι απαγορεύσεις αφορούν σε μεγάλο μέρος της καθημερινής ζωής και σε πολλές περιπτώσεις η ενοχή ευθύνεται για τις ψυχικές συγκρούσεις.


Εργαστήριο φωτογραφίας και ψυχολογίας online

Εισηγητής: Γιάννης Καυκάς

«Αν έχεις ακόμη τη φωτογραφία μου, τότε παραμένω στην καρδιά σου»

Έχετε αναρωτηθεί ποιος είναι ο ρόλος της φωτογραφίας στη ζωή σας;

Στην εποχή μας, η συγκρότηση της ταυτότητας του εαυτού διαμεσολαβείται σε ολοένα και μεγαλύτερο βαθμό από τη φωτογραφία. Είτε από τις φωτογραφίες που βλέπουμε ως θεατές (μόδα, διαφήμιση, περιοδικά) είτε από αυτές που τραβάμε εμείς οι ίδιοι. Παράλληλα, τα βλέμματα στα οποία εκτιθόμαστε μέσω των κοινωνικών δικτύων, λειτουργούν πάνω μας με τρόπο καθοριστικό, που δεν γίνεται όμως συνειδητά κατανοητός.

Η δύναμη των εικόνων συχνά έγκειται στην πολυσημία τους, δηλαδή στην ιδιότητά τους να έχουν πολλά και διαφορετικά νοήματα, γεγονός που μπορεί να διευκολύνει, μέσα στο κατάλληλο πλαίσιο, την επανανοηματοδότηση της προσωπικής μας ιστορίας  και να φωτίσει πολύπλευρα τις εμπειρίες που καλούμαστε να επεξεργαστούμε.

Σε σχέση με άλλα εκφραστικά μέσα που χρησιμοποιούνται συνήθως σε θεραπευτικά και συμβουλευτικά πλαίσια (εικαστικά, θέατρο, μουσική), η φωτογραφία έχει το πλεονέκτημα της ευκολίας να καταπιαστεί κανείς μαζί της και του άμεσου ελέγχου του τελικού αποτελέσματος. Έτσι, εξαλείφεται σε μεγάλο βαθμό το άγχος της έκθεσης στους άλλους, με αποτέλεσμα τα μέλη της ομάδας να αισθάνονται μεγαλύτερη ασφάλεια.

Ποιος είναι ο στόχος του εργαστηρίου;

Η ανάπτυξη ενός εκφραστικού μέσου αλλά κι ενός εργαλείου, ικανού να παράσχει στους συμμετέχοντες με τρόπο άμεσο και βιωματικό μια πολύπλευρη κατανόηση των διαφορετικών ρόλων - φωνών που συγκροτούν την εικόνα του εαυτού. Μέσα από μια διαλογική προσέγγιση θα εξερευνήσουμε και θα διευρύνουμε το ρεπερτόριο των ρόλων που ο καθένας και καθεμία από εμάς υιοθετούμε στην καθημερινότητά μας και θα αντλήσουμε από την γνώση και την σοφία που αυτοί κουβαλούν.

Μέθοδος - Τι είναι το phototherapy;

Η χρήση της φωτογραφίας ως εργαλείο στα χέρια ειδικών ψυχικής υγείας, δεν είναι καινούρια. Η εξέλιξη όμως της φωτοθεραπείας ως ξεχωριστή θεραπευτική προσέγγιση γίνεται τη δεκαετία 1970-1980 από πρωτοπόρους θεραπευτές σε Αμερική και Καναδά, όπως η JudyWieser και ο DavidKrauss. Παράλληλα, αρκετοί καλλιτέχνες φωτογράφοι είχαν αρχίσει να χρησιμοποιούν το φωτογραφικό μέσο ως μέθοδο παρατήρησης και αυτοθεραπείας, όπως η περίφημη αγγλίδα φωτογράφος και ακιβίστρια JoSpence. Μέσω των τεχνικών που οι καλλιτέχνες αυτοί ανέπτυξαν και εξέλιξαν, καθιερώθηκε αυτό που σήμερα ονομάζουμε θεραπευτική φωτογραφία. 

Στις μέρες μας, λόγω της εξέλιξης της ψηφιακής τεχνολογίας και της μεγάλης διάδοσης φωτογραφικών μέσων, η φωτοθεραπεία και η θεραπευτική φωτογραφία, είναι πιο επίκαιρες από ποτέ.

Το εργαστήριο eyeD, αξιοποιεί τη σύγχρονη θεωρία και πρακτική της πρωτοποριακής αυτής προσέγγισης , συνδέοντας τη με τις απαιτήσεις και ανάγκες της ψηφιακής εποχής. Η χρήση φωτογραφικών εικόνων σε διάφορες μορφές (εικόνες που οι συμμετέχοντες βρίσκουν στο προσωπικό ή οικογενειακό άλμπουμ, πορτραίτα και αυτοπορτραίτα, φωτογραφίες που έχουν τραβήξει οι ίδιοι αλλά και συλλέξει από διάφορες πηγές, εικόνες που θα φέρνει ο συντονιστής), μπορεί να συμβάλλει στη διερεύνηση θεμάτων στη ομαδική διεργασία και να διευκολύνει την συναισθηματική έκφραση των συμμετεχόντων.




Εισηγητής: Γιάννης Καυκάς, Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπευτής

Έχετε αναρωτηθεί ποιος είναι ο ρόλος της φωτογραφίας στη ζωή σας;

Στην εποχή μας, η συγκρότηση της ταυτότητας του εαυτού διαμεσολαβείται σε ολοένα και μεγαλύτερο βαθμό από τη φωτογραφία. Είτε από τις φωτογραφίες που βλέπουμε ως θεατές (μόδα, διαφήμιση, περιοδικά) είτε από αυτές που τραβάμε εμείς οι ίδιοι. Παράλληλα, τα βλέμματα στα οποία εκτιθόμαστε μέσω των κοινωνικών δικτύων, λειτουργούν πάνω μας με τρόπο καθοριστικό, που δεν γίνεται όμως συνειδητά κατανοητός.

Η δύναμη των εικόνων συχνά έγκειται στην πολυσημία τους, δηλαδή στην ιδιότητά τους να έχουν πολλά και διαφορετικά νοήματα, γεγονός που μπορεί να διευκολύνει, μέσα στο κατάλληλο πλαίσιο, την επανανοηματοδότηση της προσωπικής μας ιστορίας  και να φωτίσει πολύπλευρα τις εμπειρίες που καλούμαστε να επεξεργαστούμε.

Σε σχέση με άλλα εκφραστικά μέσα που χρησιμοποιούνται συνήθως σε θεραπευτικά και συμβουλευτικά πλαίσια (εικαστικά, θέατρο, μουσική), η φωτογραφία έχει το πλεονέκτημα της ευκολίας να καταπιαστεί κανείς μαζί της και του άμεσου ελέγχου του τελικού αποτελέσματος. Έτσι, εξαλείφεται σε μεγάλο βαθμό το άγχος της έκθεσης στους άλλους, με αποτέλεσμα τα μέλη της ομάδας να αισθάνονται μεγαλύτερη ασφάλεια.

Ποιος είναι ο στόχος του εργαστηρίου;

Η ανάπτυξη ενός εκφραστικού μέσου αλλά κι ενός εργαλείου, ικανού να παράσχει στους συμμετέχοντες με τρόπο άμεσο και βιωματικό μια πολύπλευρη κατανόηση των διαφορετικών ρόλων - φωνών που συγκροτούν την εικόνα του εαυτού. Μέσα από μια διαλογική προσέγγιση θα εξερευνήσουμε και θα διευρύνουμε το ρεπερτόριο των ρόλων που ο καθένας και καθεμία από εμάς υιοθετούμε στην καθημερινότητά μας και θα αντλήσουμε από την γνώση και την σοφία που αυτοί κουβαλούν.

Μέθοδος - Τί είναι το phototherapy;

Η χρήση της φωτογραφίας ως εργαλείο στα χέρια ειδικών ψυχικής υγείας, δεν είναι καινούρια. Η εξέλιξη όμως της φωτοθεραπείας ως ξεχωριστή θεραπευτική προσέγγιση γίνεται τη δεκαετία 1970-1980 από πρωτοπόρους θεραπευτές σε Αμερική και Καναδά, όπως η Judy Wieser και ο David Krauss. Παράλληλα, αρκετοί καλλιτέχνες φωτογράφοι είχαν αρχίσει να χρησιμοποιούν το φωτογραφικό μέσο ως μέθοδο παρατήρησης και αυτοθεραπείας, όπως η περίφημη αγγλίδα φωτογράφος και ακιβίστρια Jo Spence. Μέσω των τεχνικών που οι καλλιτέχνες αυτοί ανέπτυξαν και εξέλιξαν, καθιερώθηκε αυτό που σήμερα ονομάζουμε θεραπευτική φωτογραφία.

Στις μέρες μας, λόγω της εξέλιξης της ψηφιακής τεχνολογίας και της μεγάλης διάδοσης φωτογραφικών μέσων, η φωτοθεραπεία και η θεραπευτική φωτογραφία, είναι πιο επίκαιρες από ποτέ.

Το εργαστήριο eyeD, αξιοποιεί τη σύγχρονη θεωρία και πρακτική της πρωτοποριακής αυτής προσέγγισης , συνδέοντας τη με τις απαιτήσεις και ανάγκες της ψηφιακής εποχής. Η χρήση φωτογραφικών εικόνων σε διάφορες μορφές (εικόνες που οι συμμετέχοντες βρίσκουν στο προσωπικό ή οικογενειακό άλμπουμ, πορτραίτα και αυτοπορτραίτα, φωτογραφίες που έχουν τραβήξει οι ίδιοι αλλά και συλλέξει από διάφορες πηγές, εικόνες που θα φέρνει ο συντονιστής), μπορεί να συμβάλλει στη διερεύνηση θεμάτων στη ομαδική διεργασία και να διευκολύνει την συναισθηματική έκφραση των συμμετεχόντων.


 


Παράλειψη νέα του ιστοχώρου

Νέα του ιστοχώρου

Φωτογραφία Αννα Μπακ
Σενινάρια Οκτωβρίου
από Αννα Μπακ - Wednesday, 19 November 2014, 4:37 PM
 

Ξεκινάνε τα καινούργια σεμινάρια

(Επεξεργασμένο από Antonis korakis - αρχική υποβολή Saturday, 13 September 2014, 10:37 AM)

χαμόγελο